Over ons

"Play is the highest form of research"

Spelen is een krachtige en natuurlijke manier van ontdekken en verwonderen. Het stimuleert verbeelding, creativiteit en verbinding, en brengt focus, ontspanning en flow. Vanuit spel ontstaan nieuwsgierigheid en probleemoplossend vermogen – precies de vaardigheden die in de 21e eeuw onmisbaar zijn.

In een wereld die steeds sneller en complexer wordt, hebben we meer dan ooit behoefte aan deze kwaliteiten. Spel leert ons flexibel omgaan met verandering, het voedt ons probleemoplossend vermogen en verbindt ons met elkaar. Het herinnert ons eraan dat verwondering en plezier niet tegenover productiviteit staan, maar juist de motor vormen voor groei en innovatie.

Over de oprichtster

Geertje Caris groeide op in een kunstenaarsfamilie in Amsterdam, waar creativiteit en verwondering altijd centraal stonden. Vanuit die achtergrond ontwikkelde ze een brede interesse in kunst, cultuur en onderwijs. Ze studeerde aan de Kunstacademie Arnhem, de Universiteit Utrecht en de Pabo Leiden, waar ze haar passie voor verbeelding en leren verder vormgaf.

In haar loopbaan werkte Geertje als cultuurcoördinator binnen Parkstad en later breed in het onderwijsveld. Ze startte B21, zette zich in voor de ontwikkeling van Spelend Leren in het primair onderwijs en binnen de Universiteit Maastricht, en vervulde de rol van projectleider bij Tout Maastricht en Sally. Ook binnen Stichting LVO (NT2) bracht ze haar ervaring en visie in om onderwijs en cultuur dichter bij elkaar te brengen.

Wat Geertje drijft is de overtuiging dat spel en creativiteit fundamentele bouwstenen zijn voor leren, groeien en verbinden. Met haar werk legt ze de basis voor een samenleving waarin nieuwsgierigheid en verbeeldingskracht de weg wijzen naar nieuwe mogelijkheden.